Najlepsze rowery elektryczne dla miłośników szybkiej jazdy po mieście
Czy potrzebujesz prawa jazdy na rowerze elektrycznym? Europejskie i amerykańskie przepisy są tutaj
Rowery elektryczne są obecnie jednym z najpopularniejszych środków transportu dla rowerzystów miejskich, jest to pojazd, który pozwala ćwiczyć bez zmęczenia, można szybko i łatwo dotrzeć do celu. Można znaleźć rower elektryczny na sprzedaż w prawie każdym kraju, ale jak można sobie wyobrazić, sytuacja różni się w zależności od regionu.
Czy potrzebujesz prawa jazdy na rower elektryczny? W większości krajów są one traktowane podobnie jak zwykłe rowery, bez wymaganej oddzielnej licencji. Niemniej jednak w innych krajach przepisy dotyczące rowerów elektrycznych są inne. Sprawdź wymagania licencyjne obowiązujące w danym kraju.
Czy w USA można jeździć na rowerze elektrycznym bez prawa jazdy?
Przepisy dotyczące rowerów elektrycznych w USA są dość złożone i szczegółowe. Oznacza to, że różnią się one w zależności od stanu, a ty musisz zidentyfikować ten, który najlepiej pasuje do ciebie. Entuzjastom rowerów elektrycznych znacznie łatwiej jest zrozumieć przepisy dotyczące ich użytkowania w USA i wdrożyć je.
Identyfikacja zasad i przepisów dotyczących rowerów elektrycznych w danej lokalizacji
Ponieważ przepisy dotyczące rowerów elektrycznych różnią się w zależności od lokalizacji, należy określić zasady obowiązujące w danej prowincji. Dla jasności ten artykuł skupi się na zasadach i przepisach obowiązujących w USA. Omówioną tutaj metodę można również zastosować w swoim kraju.
Jeśli jesteś mieszkańcem USA, Twój stan jest prawdopodobnie jednym z 36 regionów w kraju. W USA istnieją trzy główne kategorie rowerów elektrycznych, które są przyjmowane przez 2/3 populacji stanu. Organ ustawodawczy ds. rowerów elektrycznych pogrupował je w trzy główne kategorie. Oznacza to również, że większość stanów w USA nie wymaga specjalnej rejestracji, o ile są one zgodne z tymi kategoriami.
- E-rower klasy pierwszej: Rowery elektryczne tej kategorii mają tylko funkcję wspomagania pedałowania. Maksymalna prędkość, z jaką można jeździć na tym rowerze elektrycznym, wynosi 20 mil na godzinę.
- Rower elektryczny klasy drugiej: Rowery elektryczne tej kategorii mają tylko przepustnicę na kierownicy. Maksymalna prędkość, z jaką można jeździć, wynosi 20 mil na godzinę.
- Rower elektryczny klasy trzeciej: Te rowery elektryczne mają funkcję wspomagania pedałowania jak w klasie pierwszej. Jednak maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć rowerzysta, wynosi 28 mil na godzinę. Tylko profesjonalni kierowcy mogą dojeżdżać do pracy na tej klasie rowerów elektrycznych w USA.
Chociaż większość stanów w USA w większości przestrzega kategorii klas, inne stany nakładają pewne surowe zasady dotyczące korzystania z rowerów elektrycznych. Gdy jeździsz w niedopuszczalnych warunkach na określonych szlakach, siły prawne mogą zostać szybko zaalarmowane. W związku z tym musisz zarejestrować swój rower elektryczny i uzyskać prawo jazdy, jeśli jesteś mieszkańcem tych stanów:
● Alaska
●Nowy Meksyk
●Rhode Island
●Massachusetts
Po zrozumieniu zasad kierujących e-bike w Stanach Zjednoczonych, istnieją również inne kraje, które należy wziąć pod uwagę. Należy upewnić się, czy w danej lokalizacji wymagana jest licencja.
Przepisy prawne regulujące jazdę na rowerze elektrycznym w Unii Europejskiej
Europa jest znana z rejestrowania pierwszych przypadków korzystania z rowerów elektrycznych. W międzyczasie kraje UE nadal mają obszerny rejestr użytkowników rowerów elektrycznych. Zazwyczaj przepisy dotyczące rowerów elektrycznych w UE nie są zbyt surowe. Ponadto regiony nie nakładają podatku na rowery elektryczne, ale należy przestrzegać przepisów dotyczących jazdy na rowerze.
Kraje europejskie stosują standardowe cztery klasy rowerów elektrycznych. Europa kategoryzuje rowery elektryczne w oparciu o ich parametry techniczne i cechy konstrukcyjne.
- Rowery elektryczne L1e-A: Maksymalna prędkość i moc wyjściowa dla tej kategorii rowerów elektrycznych wynoszą odpowiednio 25 km/h i 1000 W. Rowery te są również wyposażone w funkcje wspomagania pedałowania i przepustnicy. Pomaga to użytkownikom przełączać się między obiema opcjami podczas jazdy.
- Rowery elektryczne L1e-B: Maksymalna prędkość i moc wyjściowa dla rowerów elektrycznych w tej kategorii wynoszą odpowiednio 45 km/h i 4000 W. Wiadomo jednak, że rowery elektryczne działają tylko z funkcją wspomagania pedałowania. Dotyczy to również innych dwukołowych środków transportu, poza rowerami elektrycznymi.
- Rowery elektryczne L2e i L6e: Są to dwie ostatnie kategorie. Mają takie samo ograniczenie prędkości i wymaganą moc wyjściową jak rowery elektryczne L1e-B. Jednak L2e dotyczy również trójkołowych środków transportu, a L6e dotyczy transportu czterokołowego.
Oczekuje się, że każdy kraj należący do Unii Europejskiej będzie przestrzegał tych czterech kategorii rowerów elektrycznych. Chociaż każdy kraj należący do Unii Europejskiej ma określone zasady, wspólne lub powiązane wymagania znajdują się poniżej.
- Kierowcy muszą dawać sygnały ręczne za każdym razem, gdy skręcają.
- Podczas wykonywania sygnałów druga ręka nie powinna być zdjęta z kierownicy.
- Kraje zezwalają kierowcom na jazdę po ścieżkach rowerowych. Jeśli w danym kraju nie ma takiej możliwości, muszą istnieć wyznaczone obszary, w których można jeździć.
- Rower elektryczny nie może przewozić ciężkich ładunków ani przedmiotów.
Czy Wielka Brytania wymaga licencji na rower elektryczny?
Nie ma zbyt wielu przepisów dotyczących korzystania z rowerów elektrycznych. Większość zasad jest również charakterystyczna dla wielu innych krajów europejskich. Na przykład obywatele lub mieszkańcy nie mogą jeździć na rowerze elektrycznym, dopóki nie ukończą 14 lat. Dlatego Wielka Brytania jest jednym z tych krajów, w których można swobodnie cieszyć się jazdą na rowerze elektrycznym.
Jednak podczas jazdy rowerem elektrycznym po ulicach Wielkiej Brytanii należy poruszać się po określonych pasach ruchu. Każdy rowerzysta musi zawsze pozostawać na lewym pasie, co dotyczy również rowerzystów z Irlandii. Jeśli będziesz korzystać z elektrycznego wspomagania roweru, przepisy nie zezwalają na jazdę z prędkością powyżej 25 km/h.
Jak sprawdzić, czy potrzebujesz licencji na rower elektryczny?
Chociaż przepisy dotyczące wielu czołowych krajów zostały omówione powyżej, dana osoba chciałaby uzyskać dalsze wyroki skazujące. Dlatego pierwszym procesem jest zbadanie etykiet roweru elektrycznego. Upewnij się, że producent ma etykietę zawierającą prędkość, klasę i moc silnika roweru elektrycznego. Ponieważ znasz maksymalne wymagania w swojej prowincji, możesz zdecydować, czy kupujesz produkt, czy nie. Honbike umieszcza niezbędne informacje na etykietach swoich produktów, aby pomóc potencjalnym użytkownikom w podejmowaniu najlepszych decyzji zakupowych.
Innym sposobem na potwierdzenie, czy potrzebujesz licencji, jest wyszukanie produktu roweru elektrycznego w Internecie. Powinieneś także zrozumieć charakterystykę techniczną i sprawdzić, czy jest ona zgodna z przepisami obowiązującymi w Twojej okolicy. Jeśli nadal masz wątpliwości dotyczące licencji na rower elektryczny, możesz skontaktować się z producentem.
Podsumowanie
Rowery elektryczne tak naprawdę nie różnią się od tradycyjnych rowerów, poza funkcją zasilania elektrycznego. Ponieważ użytkownicy nie potrzebują prawa jazdy, aby jeździć na swoich rowerach, ta sama energia jest stosowana w rowerach elektrycznych.
Jednakże, rowery elektryczne podlegają większej liczbie przepisów ze względu na ich dużą prędkość. Większość krajów, które nie wymagają licencji na rowery elektryczne, często koncentruje się na przepisach dotyczących prędkości. Spełnienie tych przepisów nie powinno stanowić wyzwania, ponieważ mniej martwisz się stresem związanym z licencją i rejestracją.